Elindult az eddigi legnagyobb átalakulás a Westend történelmében, melynek kapcsán a közösség, a természetes környezet, a fenntartható és digitális megoldások kerülnek a középpontba.
Teljeskörű megújuláson megy át a Westend ételudvara az elkövetkező hónapokban. A tervezés során a bevásárlóközpont kiemelt figyelmet fordított arra, hogy az átalakulást követően a terület messzemenőkig betöltse a közösségi tér funkciót, illetve tükrözze az üzemeltető következetes fenntarthatósági stratégiáját és elkötelezettségét az innovatív megoldások iránt.
A munkálatok várhatóan júliusban érnek véget, a nagy forgalmú gasztro tér éttermei azonban ez idő alatt is zavartalanul működnek.
A főváros legnépszerűbb bevásárlóközpontjaként számon tartott épületkomplexum történelmében a nyitás óta nem zajlott olyan látványos és nagy költségvetésű felújítás, mint az éttermi rész év elején megkezdett rekonstrukciója. Ez a ház leglátogatottabb része, amelynek korszerűsítése az egész épületre hatással lesz.
Az új koncepció a nemzetközileg elismert Hello Wood tervei alapján valósul meg.
A faépítés hazai úttörője által megálmodott térkialakítás, az egyedi világítás és a tömörfa design bútorzat – kombinálva az üvegtetőn át beáramló természetes fénnyel – kellemes, barátságos és nem utolsó sorban természetes környezetet teremt.
A tölgy bútorok megújuló forrásból származó fából készülnek és FSC védjeggyel ellátottak, ami azt igazolja, hogy az előállítás során figyelembe vették az ökológiai egyensúly fenntartására vonatkozó szabályokat. A természetközeli hangulatot árasztó faanyag az ülőbútorok mellett az álmennyezeten és a falburkolaton is visszaköszön.
Az ételudvar kiválóan alkalmas lesz üzleti ebédekhez, családi étkezésekhez, nagyobb baráti összejövetelekhez éppúgy, mint egy gyors kávézáshoz. Az átgondolt és variálható ültetési koncepciónak köszönhetően a férőhelyek száma csaknem 10%-kal nő meg az eddigihez képest, és az egyedi formavilágú bútorok pihenőfelületeket is kínálnak a látogatóknak.
A különböző funkciók miatt a terület a Food&Friends márkanevet kapja, ami várhatóan igazi közösségi térként működik majd.
A vásárlói élményt és a látogatók kényelmét számos okoseszköz és digitális felület biztosítja. Az ételudvar központi részén például helyet kap egy gigantikus, 45 méter hosszú enteriőr dekorációként szolgáló LED fal, a közlekedőrészek feletti dizájnlámpák pedig akár napszakonként változtatható színű hangulatvilágítással teremtenek egyedi atmoszférát, ami a közérzetünkre, érzékeinkre is kedvező hatással lehet. Az ételek rendeléséhez számos helyen digitális panelek állnak majd rendelkezésre, az asztaloknál pedig beépített, vezeték nélküli telefontöltőket és USB csatlakozókat is lehet majd használni.
A Westend legfrekventáltabb részének felújítása a szakaszos lezárásokon kívül döntően éjszakai munkavégzéssel történik,
így a naponta többezer látogatót vendégül látó éttermek folyamatosan nyitva tartanak a megszokott rendben.
„Óriási lépés ez a felújítás a Westend életében, hiszen az ételudvarunk az egyik legmozgalmasabb része az épületnek. Éppen ezért fontosnak tartottuk, hogy vásárlóink még jobban érezzék itt magukat, és azt is, hogy tükrözze azt a szellemiséget, amit a bevásárlóközpont képvisel, így például a fenntartható és előremutató gondolkodásmódot. Ehhez elengedhetetlen, hogy a kivitelezőink is hasonló elvek alapján működjenek. Az exkluzív tervezésű, több funkciós bútorzat, a nagy teherbírású, ugyanakkor esztétikus és csúszásmentes burkolat, valamint a természetközeli megjelenés mellett szem előtt tartjuk az innovatív megoldásokat is. A megújult környezetben vásárlóink a komfortérzetüket emelő, különféle digitális fejlesztésekkel találkozhatnak majd” – mondta el Kovács Zsombor, a Westend marketing igazgatója.