2025-ben még tovább egyszerűsödik a BKK jegy- és bérletkínálata. Mindez összehangban áll az idén március 1-jével életbe lépett tarifaszövetséggel, amelynek köszönhetően kedvezményesebb és átláthatóbb lett a közösségi közlekedés használata. A BKK ügyfeleinek termékvásárlási szokásaihoz igazodva január 7-ével megszűnik a közoktatásban tanulók félhavi, negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a felsőoktatásban tanulók negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a nyugdíjasok negyedéves és kedvezményes éves Budapest-bérlete, a Budapest csoportos 24 órás jegy, továbbá a kutya-, illetve a kerékpárbérlet. Ezzel párhuzamosan a bérlettel rendelkezők számára ingyenessé válik a kutya-, illetve kerékpárszállítás. A BKK kivezeti továbbá az éves MOL Bubi-bérletet, melynek helyét a féléves bérlet veszi át. Az új termék bevezetésével párhuzamosan a MOL Bubi közbringa-szolgáltatás díjai is módosulnak.
2025 januárja több változást is hoz a BKK termékportfóliójában. A társaság célja, hogy a díjtermékek rendszere átlátható legyen és minél többen megtalálják benne a számukra leginkább kedvező megoldást. Ezért az idén március 1-jén életbe lépett agglomerációs megállapodással összhangban 2025. év elején még tovább egyszerűsödik a termékportfólió, a BKK ugyanis a használati szokások folyamatos monitorozása után több jegy- és bérlettípust is kivezet.
A több terméket is érintő intézkedés egy lépésben, 2025. január 7-től valósul meg. Ennek részeként az alábbi termékek kerülnek ki a BKK portfóliójából:
A kutya- vagy a kerékpárszállítás során az adott szolgáltató üzletszabályzatában foglaltakat be kell tartani, adott esetben helyjegy váltása is szükséges lehet. A helyközi járatokkal kapcsolatos szabályok az alábbi oldalon olvashatók: https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/igy-valik-ingyenesse-kutya-es-kerekparszallitas-budapesten-mav-csoportnal
A BKK idén tízéves közbringa-szolgáltatása folyamatosan fejlődik és egyre népszerűbb: jelenleg 217 állomáson összesen 2460 kerékpár várja a MOL Bubizókat, akik az elmúlt tíz év alatt összesen 14,7 millió alkalommal utaztak, és összesen körülbelül 29 millió kilométert tekertek MOL Bubival. A BKK célja, hogy a Bubi a jövőben is tovább fejlődjön, és rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve tegye vonzóvá a városi kerékpározást.
Ennek következő lépéseként a társaság decemberben öt új gyűjtőállomást alakított ki a VIII., a IX., a XI. és a XIII. kerületekben, 2025 elején pedig további három állomással összesen 220-ra bővül a kerékpárfelvevő-helyek száma.
A szolgáltatás színvonalának fenntartásához és folyamatos fejlődéséhez, valamint a növekvő működési költségek zavartalan biztosításához ugyanakkor szükség van a rendszer használati díjainak módosítására. Emellett a bérletkonstrukció is átalakul. A január 7-től életbe lépő változások értelmében
Az éves bérlet kivezetésének oka, hogy a BKK jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződése 2025 decemberében lejár. A társaság nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően október elején közbeszerzési eljárást indított a Bubi 3.0 kialakítására. Az új rendszerbe azonban az érvényben lévő éves bérletek technikai okokból nem vihetők majd át, ezért a társaság – a korábbi MOL Bubi 1.0-ról a 2.0-ra való váltás tapasztalataiból kiindulva – kivezeti ezt a terméktípust. Helyette jön a féléves bérlet, amely kedvező árú megoldást jelent a rendszeresen bubizóknak.
2025. január 7-ét követően az érvényes éves bérlettel rendelkező ügyfelek változatlanul használhatják bérletüket annak lejártáig, azonban a 30 percet túllépő használat díja az ő esetükben is 50 forintra változik, és új éves bérlet vásárlására már nem lesz lehetőség.