A budapesti fűtési kultúrát megreformáló beruházás északi szakaszán a SADE és a Duna Aszfalt konzorciuma már meg is kezdte a munkát.
A Fővárosi Távhőszolgáltató Zrt. (Főtáv) temékfejlesztési vezetője tavaly novemberben számolt be arról, hogy jelentős fejlesztések várhatóak Budapest fűtési infrastruktúrájában. Balog Róbert őszi előadásán rámutatott:
egységes budapesti távhőrendszert teremtenek meg.
A Főtáv fejlesztése a dél-pesti Kispestet az északi Angyalfölddel összekötő távvezeték északi 1-es (E1) szakaszával kezdődik meg. Itt már el is indultak a munkálatok a SADE-Magyarország Mélyépítő Kft.; valamint francia anyacége, a SADE Compagnie Générale de Travaux d’Hydraulique; illetve a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma kivitelezésében – számolt be csütörtökön a Világgazdaság.
Az április 23-án megkezdődött hat szakaszos munka tavaszi-nyári fázisában a Dózsa György út-Kassák utca-Podmaniczky utca vezetéket fektetik le, illetve elkészül Dózsa-Podmaniczky-Benczúr utcai szakasz is, melynek része lesz az M1-es földalatti alatti átvezetés kivitelezése is.
Nyár végére elkészül a projekt Olof Palme sétány Benczúr utca és az Ajtósi Dürer sor közötti részét érintő üteme is, majd októbertől 2019 májusáig az Állatkerti sétány alatt fog zajlani a csőépítés. Ekkor kezdődik meg két újabb szakaszon is az építkezés: a Zichy sétány alatt és az Ajtósi Dürer sor Stefánia út-Dózsa György út közötti szakaszán kora őszre fejezik be a munkálatokat a tervek szerint.
A beruházás összesen mintegy kétmilliárd forintba fog kerülni, melyet 50 százalékban az uniós Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) támogatásával valósítanak meg.
A korábbi szigetszerű termelés helyett egyéges rendszer alakul ki,
a hőkörzetek összekapcsolásával több hőforrás kapcsolható be a rendszerbe, ezzel javítható az ellátásbiztonság
- derül ki a Főtáv nyilatkozataiból.
A társaság a Világgazdaság kérdéseire adott válaszában arra is kitért, hogy versenyeztethetővé válik majd az egyes hőforrások szolgáltatása,
növelhető lesz a zöldebb, hatékonyabb és olcsóbb hőforrások aránya.
Emellett a főváros eddig távhő ellátással nem bíró részeire is bevezetik az alternatív fűtési formát, amivel szintén jelentősen csökkentik a környezet terhelését. A távhő használatával egyrészt a lakott területtől távol, a károsanyag-kibocsátást korlátozó erőművekben termelt energia juthat el a városokba, illetve a helyi megújuló energiát is jó hatékonysággal lehet a fogyasztókhoz juttatni.
A körgyűrű további beruházásaiban még idén szeretnék megépíteni a Kispest-Angalföld vezeték déli 1-es szakaszát is a Fertő utca-Északi járműjavító vonalon, hogy a Strabag kivitelezésében épülő Eiffel-műhelyházat is bekapcsolhassák a távhőhálózatba. A Főtáv emellett a Belváros elérésére az Erzsébet híd alatt is átvezeti a szükséges infrastruktúrát.