Az M3-as metró történetében most először fordult elő, hogy koncertnek adott helyet egy állomás.
Koncertteremmé alakult az M3 metróvonal megújult Deák Ferenc tér állomása egy estére január 11-én, másfél héttel a hivatalos átadó előtt. A Budapesti MediCantare Vegyeskar és a Vox Insana Kamarakórus közös előadását hallhatták a meghívottak. Az esemény ötletgazdája Gurdon Balázs, a Deák Ferenc téri metróállomás új tereinek egyik építész tervezője - egyébként a kamarakórus tagja -, ezzel a koncerttel köszönte meg mindazok munkáját, akik az elképzelt arculatot megvalósították. A rendezvény ritka pillanatait fotósunk örökítette meg, a képeken jól látható a Deák Ferenc tér állomás egyik csodás, új tere.
A Lehel tér és Nagyvárad tér közötti középső szakasz állomásait a SWIETELSKY Építő Kft. fejleszti és újítja fel. A pályarendszert a Swietelsky Vasúttechnika kivitelezte, lapunk decemberben számolt be arról, hogy a teljes szakaszon befejezte a vágányhálózat átépítését. A Deák Ferenc téren és a Ferenciek terén pedig már befejeződött a műszaki átadás-átvétel.
Az eseményről a metró rekonstrukciós projekt hivatalos oldalán számolt be a BKV. Azt írják: az M3-as metró történetében első alkalommal fordult elő, hogy egy állomás koncertnek adott helyet. Az átszállószinten, ahová több mint két éve csak munkavédelmi felszerelésben léphetnek be a felújításon dolgozók, ezen az estén mindenki elegáns öltözetben jelenhetett meg. Gyakorlatilag főpróbát tartott az új és modern tér, ahol hamarosan utasok tízezrei fordulnak meg naponta. A közönség a metrófelújítás tervezőiből, irányítóiból, szervezőiből és aktív résztvevőiből állt. A fővárost Tüttő Kata főpolgármester-helyettes képviselte, aki bécsi kollégáival érkezett.
Erő Zoltán Budapest főépítésze, aki korábban tervezőként a város metróépítésében és metrófelújításában is jelentős szerepet vállalt, a zene és az építészet kapcsolatáról tartott rövid elemzést, majd kottájával a vegyeskarban foglalt helyet.
Csapó Balázs építész tervező, a Deák Ferenc téri állomás újragondolásának és az esemény szervezésének kulcszereplője az építészet és a metró kapcsolatáról szóló gondolatait osztotta meg.
A közel nyolcvan előadó, énekesek, hangszereskísérők és karvezetők birtokba vették az alkalmi koncertteret és a közönség élvezhette a közismert komoly- és könnyűzenei darabokból álló színes programot. A siker abban mérhető leginkább, hogy az énekesek szívesen megismételnék a koncertet az M3 metróvonal bármelyik állomásán, a közönség pedig alig akarta elhagyni az átszállószintet.