A MÁV meghosszabbítja a Piliscsaba-Angyalföld járatot, amit korábban már ideiglenes jelleggel kipróbáltak. Újpalotán a döntés kapcsán fejlesztés indult: már dolgoznak egy megállón, hosszútávon pedig több is épülhet.
Hosszú ideje várt fejlesztés valósul meg. A MÁV bejelentette: megállóhelyet alakítanak ki Újpalotán, a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállója közelében. Az új állomás a budapesti bal parti körvasút vonalán épül meg.
A MÁV körvasútja a fővárosi pályaudvarokat és az ott találkozó vasútvonalakat összekötő vágányok gyűjtőneve, a Duna mindkét oldalán 1892-ben kezdték el kialakítani. A folyásirány miatt hívják a budai részeket a jobbpartinak, a pestieket pedig a balpartinak. Két híd is összekapcsolja a két oldalt: az Újpesti vasúti híd és a Déli összekötő vasúti híd.
Az állami vasúttársaság korábban már két hétig ideiglenesen működtetett járatot egy vágányzár idején balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A társaság akkori mérései szerint gazdaságos a járat működtetése, így úgy döntöttek, állanóvá teszik.
A tervek szerint idén tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább haladnának Rákosig. Emellett Újpalotán megállóhelyet létesít a MÁV:
A peronok építkezése jelenleg folyik, a felsővezetéket érintő munkákat pedig már be is fejezték.
Mindemellett a MÁV hosszú távú fejlesztési tervei szerint (melyekre a mandiner.hu hivatkozik) a balparti körvasúton három új megállóhely van tervbe véve, ezeknek már az engedélyezési tervei is elkészültek. A vasúttársaság közleményét azzal zárja: a működtetés tapasztalatai alapján döntenek a további fejlesztésekről.
Az építkezés vagy felújítás számtalan döntés meghozataláról szól, az egyik leginkább kritikus pont pedig az otthonunk stílusának megtalálása. Különösen akkor, ha több irányzat tetszik, vagy bizonytalanok vagyunk. Az olyan részletek esetében, amelyek meghatározóak az összkép szempontjából, illetve évtizedekig velünk maradnak, rendkívül fontos, hogy jól döntsünk. Ilyen a tető is, ami nagymértékben befolyásolja az épület megjelenését. Modern minimalizmus vagy klasszikus külcsín? A Terrán sík tetőcserepeinek letisztult vonalvezetése és gazdag színpalettája széles spektrumon teszi lehetővé a legmegfelelőbb modell kiválasztását. A Zenit Max és Rundo termékcsaládokkal a legmagasabb színvonalon valósíthatók meg a tetőálmok.